miércoles, 14 de diciembre de 2016

Cursa de la marató de TV3 de Tarragona



 
 
Es increïble el que enganxa aquest esport. Es igual que portis 8 setmanes seguides competint (6 curses de 5km i 2 mitges maratons), es igual si és presenta la oportunitat de parar, ja que aquesta setmana només havia una cursa a Lleida amb la pujada de la Seu Vella que, al ser de 10 km, no hem motiva tant, el meu es un cas força curiós. La qüestió es seguir competint i buscant per terres catalanes i aragoneses, em va cridar l’atenció una cursa a la ciutat de Tarragona, a la cursa de la marató 5km. Vam decidir anar a passar el cap de setmana allí per no tenir que matinar tant i fer tants km abans de la cursa, millor fer nit allí i així ja estàs més fresc i pots aprofitar el cap de setmana.
 
Ens aixequem a les 7 del mati i esmorzem al mateix hotel (estàvem a Vila-seca). La cursa era a les 9:30. Degut a que entre corredors i caminadors érem uns 1000, volíem arribar aviat allí per evitar aglomeracions. Allí trobem el primer inconvenient. Després d’assegurar-me la organització de l’atheticevents que havia servei de dutxes per email em diuen que no n’hi ha. Vaig parlar amb l’encarregat directament de la pagina web i primer em va dir que no li havia enviat res i al ensenyar-li el mòbil em va reconèixer que havia contestat ell però que es pensava que parlava d’una altra cursa tot i que al email posava clarament que era la de Tarragona. Al haver marxat de l’hotel i tornar les claus a veure que faríem per dutxar-nos després si ens volíem quedar a passar el dia allí. No se de que serveix preguntar les coses i tenir-ho tot planificat la veritat.
 
Tot estava a punt de començar. Hem vaig col·locar tant endavant com vaig poder però havia molta gent. La sortida era molt estreta, cosa que al donar el tret de sortida va provocar que els que volíem córrer tinguéssim que xocar amb varies persones que estaven davant i anaven molt a poc a poc. Perquè et fiques davant de tot en un carril estret si el teu ritme no es elevat? Crec que ficar calaixos o fer més ampla la sortida hagués estat mes oportú.
 
Als 200 metres ja vaig poder agafar el ritme bo. El circuit era del Moll de la costa a la rambla nova i tornar. 52 metres de pujada entre els km 0,5 i 2,5 cosa que va provocar que els km 2 i 3 no fossin gaire bons i la tornada molt mes ràpida. Els km 1, 4 i 5 vaig poder anar a 4 min/km. Al km 3,5 en plena baixada hem vaig trobar a l’Àngels pujant, ella feia la caminada (van començar 2 minuts mes tard), de 4,5 km.
 
Finalment vaig arribar a la meta amb 21 min 1 segon a la posició 60 de 533. El guanyador va ser Angel Martínez amb un impressionant 16min 36 seg. Al acabar una napolitana un powerade i un aigua per corredor/a i caminador/a.
 
Tot i els entrebancs esmentats marxo content d’aquesta cursa, ja que hem fet esport, vam disfrutar d’un cap de setmana diferent i ja son 9 setmanes seguides competint (del 16 d’octubre fins aquest últim). A seguir apurant el que queda d’any, no descarto res.
 


Salut km i feina


Albert Dolcet

No hay comentarios:

Publicar un comentario