martes, 13 de junio de 2017

Cursa de Fons Almacelles


 
11 de juny de 2017, cada dia es nota més la calor. A part aquesta setmana ha fet un canvi brusc de temperatura. Ens aixequem passades les 7 del matí per anar a la cursa de Fons d’Almacelles, la qual comença a les 9.30.
 
Aquesta cursa, fent una mica de memòria, va ser la meva segona cursa, era l’any 2013 i recordo que era molt dura i vaig fer els 10 km amb 51 minuts (la cursa de 10 que pitjor he fet). Des d’aquell any no he anat més a Almacelles, perquè les 3 edicions posteriors sempre coincidia amb una altra (un any amb la de fraga els altres 2 no  ho recordo) i aquest any tenia la del Sicoris, i no vaig decidir-me fins l’últim moment però al final vam decidir anar a aquesta població.
 
Al sortir primer inconvenient. Parem a esmorzar a mig camí a un restaurant i demanem 1 bikini cada un. A pesar de que només hi havia 1 home fent un cafè i 3 cambreres, passen 20 minuts i encara estem esperant. Finalment els tinc que demanar que els emboliquin per emportar, perquè ja havíem perdut prou temps. Gairebé mitja hora. Jo no soc de fer escàndols, però dubto que em vegin més per allí. Matines per arribar molt sobrat de temps i ho perds tot.
 
Arribem passades les 8,30 i ens anem a buscar el dorsal. Allí comencem a saludar a tothom que coneguem, el Jordi Zaragoza, el Ivanovic, els Companys de maiparem i vaig a escalfar amb un dels cracs de la cursa, el Alex Salinas.
 
Comencem la cursa, amb la incògnita del circuit, perquè no l’havia trobat enlloc, amb la ignorància de saber si era un circuit dur o pla. Finalment vam veure que era força dur, i segons els companys de 10 encara ho van trobar pitjor ells. Nosaltres vam fer un circuit de 2,5 anar i tornar, amb l’anada amb força pujada i la tornada recuperant tot l’ascens fet. A mig camí ja anava sol, a la posició 11. Tenia 2 davant meu força lluny però vaig pensar que a l’ultima recta de gairebé 1 km si els guardava la distancia els podria agafar. Vaig poder agafar 1 i l’altre em va superar de 4 segons. Finalment posició 10 de 66 participants amb 20m42s 5,04 km. A diferencia del Sicoris si que vam tenir 1 avituallament d’aigua al km 2 i pico.
 
Al finalitzar la cursa vaig al avituallament a recuperar-me. Aigua, aquarius, fruita i un entrepà (formatge o llonganissa). Després començo a saludar els companys que van arribant a la meta. Quan ja hem sento bé vaig a buscar l’Àngels per animar-la els últims metres. El desnivell, la calor i alguna punxada han fet que arribi bastant cansada al tram final. Els últims metres l’acompanyo i al arribar es recupera de l’esforç. Una altra cursa acabada i cada dia més motivada.
 
La cursa de 5 el campió Xavi Marqués amb una diferencia de 13 segons entre els 4 primers. Amb noies Cecilia Coromina. Amb 10 km el cognom Carulla va ser protagonista. Antoni i Ramon Carulla 1r i 2n de la general i Rosa Mari amb noies. Alex Salinas 3r. Pels de Maiparem 12 participants, amb 8e lloc a la general pel Miguel Fresno i premi per categoria en 5km a Ester Godia. Felicitats a tots.
 
Per acabar, una remullada a la piscina de Almacelles, ja que els corredors teníem entrada gratuïta. Una bona manera d’acabar la jornada.
 
Propera cursa si tot va bé a la Carlac de la Val d’Aran. Primera cursa de 20 km de muntanya. Espero arribar en condicions. Salut, km i feina

Albert Dolset.

No hay comentarios:

Publicar un comentario