martes, 6 de junio de 2017

Cursa de la Guineu

 
 
 
Diumenge 4 de juny, dia amb temps molt dubtós, possible pluja durant el matí. Toca anar a la matinera cursa de la guineu de Vilanova de Bellpuig, cursa que comença a les 9.00 del mati, per una banda te l’inconvenient de tenir que aixecar-se més aviat del compte (en el meu cas tinc 35-40 minuts de camí, a les 7:15 sortíem d’Alcarràs), però per altra, al ser una cursa el mes de juny t’estalvies uns quants graus de temperatura, cosa que s’agraeix tot i que aquest any no hagués calgut, però clar al moment d’organitzar-ho això no es pot saber.
 
Cinquè cop que faig aquesta cursa, es la primera cursa que faig per quinta vegada, des de 2013 no he faltat a cap edició ja sigui 10 km (2013) o 5 km (2014, 2015,2016 i 2017). Puc dir que es una de les curses que organitzativament es de les millors de la Lliga Ponent, es nota que el poble està molt implicat a la causa. L’únic que trobo en falta, com gairebé totes les curses, es la diferencia de trofeus entre els corredors de 5 i 10 km
 
Arribem al aparcament i anem a buscar el dorsal, de moment el temps aguanta sense ploure. Allí ens emportem la 1ª sorpresa positiva. Tant l’Àngels com jo tenim premi, ella un braç de gitano de la pastisseria Cal Clarisó i jo una motxilla. Casualitat que els dos estiguem premiats, comença bé el dia. Agafem la bossa del corredors bastant plena, amb cebes, sucs de fruita, entre altres coses, bona bossa del corredor. Comencem els preparatius de la cursa i per l’escalfament comencem a saludar companys típics com Ivan Suarez, Josep M. Bergua, David Panavera….. Últimament es molt difícil caminar 50 metres sense parar a saludar a algú, es la grandesa d’aquest esport. A falta de 10 minuts de començar ens fem la típica foto els membres de Maiparem, Cristian (3r general), Irma, Miguel (1r categoria), Angels i jo, dels quals els 3 últims veníem de la cursa de les cassoles de Juneda 14 hores abans. Personalment es la tercera vegada que faig doblet i com en els anteriors sempre he millorat la marca el segon dia.
 
Comença la cursa amb un ritme per sota de 4min/km però a partir del km 2 sembla que començo a notar el cansament del dia anterior i aguanto 2 km com puc (el 2 i el 3 a 4m11 mes o menys). A partir del km 3 em començo a animar i no noto tant la fatiga i faig els 2 últims km a menys de 4 altre cop. Aquest augment em serveix per pujar una posició i acabar en el lloc 14 de 95 participants, tot i que vaig apretar més l’últim mig km per guanyar una posició més però al final em vaig quedar 8 segons pel darrera. Final 19m46 tot i que era una mica mes curta 4,9 km, puc estar satisfet.
 
L’avituallament final fruita, aigua, refrescos i entrepans freds (a elegir entre 3 o 4 tipus). Comença a ploure però vaig a fora altre cop a veure arribar als companys arribar. Arriba l’Àngels amb 40m40 93ena posició, cada dia més motivada, ja que es el primer cop que feia doblet. En el moment que arriba la pluja es una mica mes forta.
 
Falta la cirereta. Anem a buscar el braç a la pastisseria indicada i menys mal que vam tornar al poliesportiu i no vam marxar, veiem que reparteixen xocolata desfeta amb coca. Ens la prenem i ja marxem cap a casa, enmig de la pluja.
 
Felicitats a Marti Sabaté i Anna Bove, campions de 5 km i Ricard Pastó i RosaMari Carulla campions de 10.



Marxem molt contents, de les millors curses organitzativament parlant com ja he dit abans, aquest petit poble de poc més de 1.000 habitants ens ensenya el camí de com fer algunes coses. Espero seguir venint les properes edicions. Salut km i feina.
 

Albert Dolset

No hay comentarios:

Publicar un comentario