lunes, 18 de julio de 2016

Nectarina Atlètica Alcarràs



16 de juliol de 2016. Feia dies que esperava aquest dia amb impaciència. Avui el meu poble es vestia de gala per rebre un dels esdeveniments més importants de l’any. La nectarina atlètica. El dia abans ja vam anar a buscar el dorsal per anar més tranquils. Arribo 19,30, una hora abans de la cursa, en plenes curses infantils per veure l’ambient i per saludar a tota la gent que hem pugui trobar dels meus companys de la lliga ponent i amics. I allí estaven la majoria. La Montse, el Jose, el Ivan, els Joans (Augé i Martin), el Miguel i un molt llarg etc.

A les 20:00 teníem una foto amb els companys de Mai Parem Alcarràs, on vaig poder comprovar la gran quantitat de gent local que participava en aquella cursa. Després de la foto començava les coses series, s’havia de fer un petit escalfament.

 S’acostava les 20:30, anava veien molts companys del poble que feia temps que no veia. Comentàvem una mica la nostra opinió dels temps que podríem fer. A les 20:25 ja era al meu lloc preparat per la sortida.

 Finalment comença la cursa. Gran quantitat de públic, feia temps que no veia tanta gent. Una cursa amb molt nivell, on grans corredors que feia setmanes que no participaven van acudir a la cita. Jo vaig practicar durant la setmana 2 cops el circuit i sabia la dificultat a partir del quilòmetre 3. Durant el transcurs dels primers 2 km em quedo molt sorprès de la gent que ens animava a les places i llocs del poble, gent coneguda que em donava ànims. Arribo al quilòmetre 3 amb 11 min 57 segons un bon ritme per mi. Faltava el pitjor. Gairebé 30 metres de pujada (bastant escalona) m’esperava. El ritme va baixar una mica però em mantenia a la posició 21. Un gran espring final en els últims 100 metres em permeten arribar en vintena posició amb 20 min 45 segons, mes o menys el que m’esperava, un ritme molt semblant als entrenaments. Allí començo a trobar encara més gent del poble felicitant-me pel resultat.

 
8 corredors van baixar de 19 minuts i 8 més van baixar de 38 minuts a la cursa de 10 el que et fa veure el nivell que havia dins els corredors. Roger Sans i Abderrahim El Jaafari van ser els guanyadors de 5 i 10 mentre que en noies les guanyadores van ser Laura Malo i Meritxell Bonet. Els millors locals els esperats Roger Farrús i Miguel Fresno, 2 habituals. Jo per segon any em quedo en segona posició local, cosa que em fa sentir molt content.

Felicitar els voluntaris i tots aquells que es van bolcar en ajudar a que aquesta nectarina sigui un èxit, i que mai deixi de créixer aquesta família que tenim aquí a les terres de Lleida.

La lliga ponent descansa unes setmanes. Alguns desconnectaran uns dies i altres seguiran preparant-se fent curses fora de Lleida per arribar en plenes condicions a la propera cita. Personalment 22 curses en 2016 (2 mitges 2 trails i 18 populars curtes) em faran descansar uns dies però no descarto competir en alguna cursa fora de les fronteres de Lleida.
 
Bon estiu a tothom


Albert Dolset



  

No hay comentarios:

Publicar un comentario